2013. február 17., vasárnap

Üveglencsés ékszer - Tutorial



Az üveglencsés ékszerek készítésének számtalan módja van. Ezek közül egyiket mutatom most meg.

Szükséged lesz:

Ragasztó
 http://www.csinaljekszert.hu/ragasztok_lakkok_114

Mintalyukasztó
 Mintalyukasztók

Üveglencse

 Üveglencsék


Mintás papír

Mintás papírok


Első lépésként a  a lencsének megfelelő méretű és alakú mintalyukasztóval kivágom a mintás papírból amit szeretnék a lencse alá tenni.




A papír közepére teszek a ragasztóból. Én itt 3D lakkot használtam. Egy kis gyakorlással könnyen el lehet találni mennyi az a ragasztó mennyiség, ami pont megfelelő lesz.



A lencsét felülről ráhelyezem a ragasztópöttyös papírlapra, majd felülről nyomom. Így a ragasztó szétterül a lencse alatt, az esetleges légbuborékok pedig kiszaladnak alóla.



Száradás után beragasztom a foglalatba.


http://www.csinaljekszert.hu/5letelo/_minden_amit_az_uveglencses_ragasztokrol_tudni_akartal_a_nagy_ragaszto_teszt_107

11 megjegyzés:

  1. Szia!

    Köszönöm a leírást :)
    Engem még az érdekelne, hogy ha nem "kész" papírt veszek, hanem mondjuk lézer nyomtatóval nyomtatom ki, akkor hogy lehet ráragasztani az üveglencsét a képre? Mert a ragasztótól elkenődik a minta :(
    Megpróbáltam úgy, hogy óvatosan lekentem szintelen körömlakkal, de sajna ez is csak 90%-os eredmény lett mert egy nagyon picit elkenődött így is. Valószínű, hogy másnak fel sem tűnne, de én látom és nem szeretek olyat kiadni a kezemből ami nem tökéletes.

    Előre is köszönöm, ha válaszolsz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Henrietta!
      A saját nyomtatású papírok mindig kényesebbek, mint a gyáriak. Jó irányba indultál a körömlakkal, de igazából az is oldószeres, így nem a legjobb megoldás.
      Én megpróbálnám áttetsző öntapadós fóliával szigetelni a papírt mielőtt ráragasztom a lencsét. Áttetsző széles ragasztószalag is megteszi, ha nincs kéznél fólia. Ezt a módszert én nem próbáltam, csak ezt gondolom logikusnak, remélem beválik. :)

      UI: Nagyon irigyellek, ha szerencséd van ehhez hasonló látványhoz :)
      http://cdn1.mon.hu/2013/02/tulipanok.jpg

      Törlés
  2. Sziasztok!
    Én is saját magamnak nyomtatom a papírt, és felhasználás előtt egy napig hagyom levegőzni. Utána kivágom, ragasztom, és semmi baja nincsen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsanna!

      Köszönjük a tippet. :)

      Törlés
    2. Szia!
      Érdeklődnék, hogy milyen papírra nyomtatsz?

      Törlés
  3. Sziasztok! Én ékszer ragasztóval készitettem párat,amik elég jól sikerültek,de viszont rengeteget szét kellett szedjek a másnapra megjelenő ezüstösen fénylő levegőbuborékok miatt,amik főleg azután jelentek meg amint a medálba beragasztottam,még mindig kisérletezem...a nyomtatott papirnál decupage ragasztót használtam,de sehogy se lett jó....:( Valami tanács?

    VálaszTörlés
  4. Én pillanatragasztót használok. Tökéletesek lesznek! Nincsen semmilyen levegőbuborék, sem fénylő folt. Annyi a különbség,hogy én először az alapba ragasztom a képet,majd arra az üveglencsét. Bár nem hiszem,hogy ennek lenne valami jelentősége.

    VálaszTörlés
  5. Én saját magam rajzolom, festem kézzel a képeket, akvarell papírra, aminek ugye nem sima a felülete,rengeteg ragasztót kipróbáltam, de legtöbbnél megjelentek a kis buborékok.....Valami ötlet, tipp??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felület egyenetlensége miatt megpróbálnám áttetsző öntapadós fóliával leragasztani a képet (széles áttetsző ragasztószalag is jó), és utána ráragasztani az üveglencsét.
      Ha így sem működik, akkor inkább műgyantát javaslok, aminek a használatáról itt olvashatsz:
      http://www.csinaljekszert.hu/csi_kos_mugyanta_epoxy_mugyanta_ekszerkesziteshez_hasznalata_i

      Törlés
    2. Ragasztószalaggal próbáltam maradtak alatta buborékok...most fogok kipróbálni ilyen kétkomponensű epoxi gyantát.....
      Köszi a segítséget!!

      Törlés
  6. Arcképeket szeretnék több méretű üveglencsés ékszerbe. Letöltöttem pár mintaívet, de már ott megakadok, hogy mekkora margó kell a word programban, hogy megegyező méretű legyen. Elég pontosnak kéne lennie. PhotoScape programmal tudnám rátenni a képet a mintaíven lévők helyére. Segítenél?

    VálaszTörlés

Valami eszedbe jutott az olvasottakról? Mondd el, hogy tanulhassunk belőle! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...